Västra Solsidans Chiwa

                                                            

Jag har inte haft ork att sätta mig vid datorn på några dagar för tårarna har bara runnit nerför kinderna, så jag knappt har kunnat se tangenterna. I tisdags var jag till djursjukhuset för Chiwa har haft besvär med halsen. Hon har varit svullen och rosslig i halsen. Trodde att hon hade åkt på en ordentlig förkylning men det visade sig att det var värre än så. Hon har alltid varit en riktig kämpe och aldrig visat om hon har haft ont.

Chiwa var ute på gården och busade med Silas som vanligt innan vi åkt till Gammelstad. Väl där visade det sig att hon hade cancer i alla körtlar och att halskörteln var svullen därav rosslandet. Jag fick förfrågan om att skicka hem Chiwa med kortison, så att jag skulle hinna fundera klart på vad som komma skall. Men jag bestämde mig istället för att Chiwa skulle få somna in istället. Det var inget lätt beslut men jag kunde inte se henne plågas för hon har gett mig såååååå himla mycket. Jag ringde Håkan som kom med ilfart och det kändes väldigt skönt att ha honom där.

Tårarna bara strömmar när jag sitter här och skriver, för Chiwa var en så otroligt bra hund som jag har haft mycket glädje med. Chiwa fick somna in kl 16,30 och det var lugnt och fint. Jag strök och krama henne enda tills sista andetaget. Nu sover hon sött och har det bra utan minsta ont. Chiwa blev hela 13 år gammal. Saknar henne så mycket.

Kommentarer
Postat av: Annica & T & T

Nämen, oj vad ledsamt! Blir så rörd när du skriver om Chiwa! Hann ju ändå träffa henne några gånger och tyckte väldigt mycket om henne! Hoppas det känns bättre snart, vi kan kanske träffas framöver så Silas får leka med Terra o Trimma....

Kram från oss!

2009-04-03 @ 13:56:58
URL: http://www.123minsida.se/Terra_Trimma
Postat av: Linda

Hej igen!

Det är ju sorgligt när man är tvungen att ta farväl av sina bästa vänner. Hon var fin din Chiwa!



Det var roligt att till slut få träffas och Silas, vilken kille! Jätteroligt att du gjorde dig omaket att komma förbi och hälsa på.



Hälsningar Linda



2009-04-04 @ 00:46:41
URL: http://dartan.se
Postat av: Louise

Uch va de är tungt när den dagen kommer !

Men starkt o ta de beslutet direkt .



Tröst kram från syster Spexa & Louise

2009-04-08 @ 22:45:34
URL: http://www.spexas.se
Postat av: Annica & T & T

GLAD PÅSK till er med! :)

2009-04-10 @ 16:41:10
URL: http://www.123minsida.se/Terra_Trimma
Postat av: Åsa m familj

Usch vad tråkigt!

Ja denna lilla brud har ju suttit fast i hasorna på en. Smakat på ens inredning & när man tänker tillbaka så känns dét som igår. Men när man då tänker på hur gammal ens barn blivit så inser man att tiden hinner i kapp en. Så jag vill bara skicka en hälsning till er att vi tänker på er & lilla sockertrollet Chiwas som finns i mitt fotoalbum.

Kram

2009-04-14 @ 08:51:14
Postat av: Annica

Oh vad tråkigt. Mycket starkt av dig att ta beslutet.



De säger att det bara tar:

En minut att hitta en speciell vän.

En timme att uppskatta dig.

En dag att älska dig,

men det tar ett helt liv att glömma dig.

För alltid i våra hjärtan!



Tänker på dig

2009-04-18 @ 19:39:46
URL: http://www.tervoristerna.nu
Postat av: Louise

Hoppar in o önskar grattis på födelsedagen !!!

Kramizar Syster Spexa & Matte

2009-04-30 @ 11:27:07
URL: http://www.spexas.se
Postat av: Emelie

Hejsan

Jag vet att det känns tungt att

förlora sin vän som man har känt

jätte länge nu.

Men du tog ett bra beslut

Jag länktar också efter Chiwa

jätte mycke.

Men jag vet hur det känns att

förlora sin vän.

Det har jag gjort med

lukas.Du vet vem det är

mamma...

Det känns tungt i början

man kan aldrig sluta gråta.

Jag gråter fortfarande i mitt

hjärta.

Jag kan aldrig sluta tänka på Chiwa

Jag har många minnen när

jag var liten och Chiwa fanns

bara där och nu är hon borta.

Men hon slap iallafall lida

det var bra...

Chiwa jag saknar deej jätte mycke...



/En ledsen tjej som saknar Chiwa

och Lukas

2009-06-22 @ 10:15:54
URL: http://silas07.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det här är till Chiwa jag vill att alla läser det!!!



Jag saknar deej jätte mycket Chiwa jag

kan aldrig sluta tänka på deej...

Du är min bästa bästa hund som finns.

Men du är nu kan ingen fatta det ännu!

Jag ville inte att du skulle försvinna från mej.

Men nu är du borta.Jag älskar deej...

Chiwa jag saknar deej du är bäst.

Jag fattar inte att du kan vara borta i mitt liv nu...

Jag saknar dej så mycket men du är borta

nu kan ingen fatta det...

Jag saknar deejså jävlit mycket Chiwa,Chiwa,Chiwa.Ditt skall hörs inge mer för

du har somnat in för alltid.

Jag saknar ditt skall här och nu!!!

Jag saknar deej kan inte du komma tillbaka

till mej nuuuuuuuuuuuuuuu!!!

För jag länktar efter deej.Snyft.

Jag klarar inte av att du är borta nuuuuuuuu!!!

För jag är uppväxt med deej Chiwa.

Du är min bästa,bästa vän som finns men nu är

du borta föralltid!!! Snyft,snyft... Chiwa kom tillbaka till mej nu innan jag gråter ihjäl!!!!Snyft...Chiwa slapp lida iallafall!!!



PS.Snälla läs det här jag ber er för jag har förlora min bästa vän Västra Solsidans Chiwa.

Ifall ni bryr er om Västra Solsidans Chiwa så läs,läs,läs då... Skynda då!.DS.

2009-08-07 @ 13:34:23
URL: http://silas07.blogg.se/
Postat av: Emelie

jag gråter varje gång jag läser om Västra Solsidans Chiwa :( fast hon dog för några år sen <3 jag saknar hon såå himla mkt :(

2010-10-28 @ 11:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0